Thursday, August 18, 2011

back 2 reality....

salam....

sekian lama aku x masuk blog ni..mcm2 bnda ade...
kucing.. arnab.. zirafah... ciap ade telur dinasour da nihh!!!
haishhh....parah2... hahahhahaha...
btw.. xlewat kot aku na ucap selamat berpuasa!!!!
da lama da nak raya kn....hoooreeeyyyy!!!! boleh dpt duet raya!! hahah...gilak kau!!
duet cepat jekk kn...heheh....
bess kan kalau ingt time2 raya ni...
tp tahun ni cuma aku, achik , ummi n babah aku je yg beraya kt rumah...
akak n abang aku yg lain semua raya kt uma mak mertua dorg...
nak wat cane kn... da kawen ni payah la derr....huhuhu..
sabor jelaaa!!!!^^

***********************************************************

ok....sbnrnya tajuk entry aku ni bunyi dia agak mendebarkan n mencemaskan la jgk kn...hehehe...yeke?? tah...aku pun xprsan....hahaha
sejak aku x hupdate aku punye blog ni.. mcm2 perkara da jadi dalam hidup aku....
ada perkara yang happy.. ada gak perkara yg meruntun jiwa aku...
walllaweeehhhh!!! ayat klasik gilerr!! hahahha... layan je laa ek...
antaranya... aku da lulus LJM!!! hehehhehe...
suka wehh... da dapat title staff nurse hokeyy!!!huhu...
gumbira sumngguh hati beta.... boleh la beta berbakti pada rakyat jelata... hehehe...
disamping 2... ada gak perkara sedih yang jadi...
sesuatu yang aku sayang yang xdapat aku miliki...
kadang2.. aku terfikir.. salah 1 cara allah nak duga ummat dia melalui cara mcm ni la...
kita syg sesuatu benda 2, tapi allah da takdirkan yang dia bukan untuk kita....
bila kita alpa dan leka pada dia yang maha kuasa, sikit demi sedikit dia tarik nikmat 2 drp kita...
skrg baru aku sedar.. aku da terlalu jauh drpNya...
lepas peristiwa 2, aku da makin dekat dgn dia...
aku bersyukur dgn segala nikmat dan kurniaan yang dia bagi kat aku...
dia hanya tarik sikit je nikmat yang dia bagi kt aku supaya aku ingat kat dia...
qada' dan qadar allah...
takde sapa boleh duga semua 2...
hanya kita sbg hambanya je yang perlu terima segala dugaan dia dengan tabah dan redha...
mungkin dia bukan tercipta untukku...
dan aku bukan tercipta dari tulang rusuknya...
aku bersyukur walaupun macam2 dugaan yang datang, aku tetap berdiri teguh disini...
keluarga tetap bersamaku walau apa pun yang berlaku...
aku hilang dia... tapi aku tetap ada allah bersama aku....
pada dia la aku mengadu..
pada dia la aku meminta pertolongan...
sesungguhnya dia maha mengetahui di atas tiap2 sesuatu perkara...
aku telah menjadi seorang insan yang tabah...
insyallah...pasti ada kebahagiaan buat aku kelak...
keutamaan ku skrg adalah allah s.w.t dan keluargaku sendiri....
daripada dia kita datang..pada dia jua lah kita kembali....

wallahua'lam....



~LIKE JIKA SUKE!! TENX YUP!!:)~

No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan jejak anda di sini..:)