Monday, August 22, 2011

raya or merdeka?? merdeka raya...:)

assalamualaikum....

morning uollz semua..!! wuhuuuuu!! wat a beautiful morning.... sangat syiok tidow. sampai xsedar...
xsenonoh betol anak dara ni. hak3...
btw..slmt menyambut ramadhan untuk hari yang ke 22..:)
korunk da tinggal puasa ker?? kalau pempuan aku xde hal lah kan.. masalahnya kalau yang laki 2 tinggal puasa, mg nak kena debik ah 2 kn.. dushh3!!!hambek kau!! hahahahahaha....
oihhhhh...merapu xhabes ko ni alynn oitt...

*********************************************************************

ok...back 2 the point...
raya or merdeka???
ni tajuk entry aku tuk kali ni....
yelaa kn... tahun ni kan berkemungkinan besar kita akan raya pada tanggal 31 ogos 2011..
so... bagi korunk, nak sambut raya ke merdeka??
kalau aku.. takdenya nak merdeka2 laaa...
merdeka dalam hati sudaaaa.... raya lg penting sebab boley dapat duet raya manyak2!!!
muahahahahahah.. keji sungguhh!!
yelaaa wehhhh.. jangan kata korunk xnak raya pulak.. 2 memang penipu namanya!! hahaha...
tapi... raya 2 raya la jugak....
erti kemerdekaan 2 jgn lupa la pulak ek...
bagi aku, aku sangat bersyukur sebab dilahirkan di bumi malaysia ni....
aman..damai..tenteram...
masyarakat jugak saling bantu-membantu, hormat menghormati...
walaupun zaman teknologi sekarang makin pesat membangun, nilai2 murni tu still ada...
erti kemerdekaan 2 sgt besar konteksnya...
dalam kamus dewan bahasa & pustaka memang la maksud merdeka 2 bebas drp penjajah.
tapi, bagi aku erti merdeka 2 sgt meluas...
bebas drp penjajah 2 dah 1 hal, tapi kita ni... kena la bebaskan mind kita jugak...
baru la orang xpijak kepala kita.
lau kita still duduk di takuk yang sama, orang akan mudah tau kelemahan kita....
sebagai remaja, kita kena la membantu dalam memajukan anak bangsa kita sendiri..
sapa lagi yang na majukan kalau bukan kita sendiri...
kan3?? betol x? ke aku sorang je yg rasa camni? aduhh..abaikan.
so.. sebagai salah seorang anak bangsa melayu di tanah air ku yang tercinta ni, mehh kita support sama2 tuk majukan negara n bangsa kita... hokehh kwn2?? hehe...gud2..^_^
adesss... merapu meraban da aku ni oitt.. ni la padahnya kalau otak 2 terlebih cergas pagi2 ni...hek3..
ok la korunk... nak ready wat kueh raya. bukan kueh merdeka taw!! hak3..



kibarkan jalur gemilang anda... heheheh..:)


p/s: korunk2.. "selamat hari raya aidilfitri & selamat hari kemerdekaan...."

walaupun lambat lagi aku xkesah. hahahha...:)
~LIKE JIKA SUKE!! TENX YUP!!:)~

2 comments:

  1. selamat hari raya jgk linn sayam..^_^
    gntung bendera da ke kt umah tu??

    yaya@nadia..

    ReplyDelete
  2. ahahahaha.. xmau la gantung bendera.
    stok bndera abeh..
    na gntung baju raye jekk..hahhaha

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak anda di sini..:)