Saturday, December 10, 2011

!!..life as a nurses..!!

salam...
ellow u ollzzz...!! sehat kerr?? hehehhe..
lame x update blog ni kn. da berhabuk gilerr da aku tgk...haishhh...
macam2 sarang yang ada kat dlm ni. mujur x menetas lg sgla jenis binatang yang ade. hahahahha..
xsempat nak hupdate la korunk...
skrg ni life aku sgt buzy..
keje..keje.. n keje....
huhuhu... gilerrr buzy pok!!
but..i'm hepy wif my life now...:)
nk taw aku keje ape?? moh kite bace kt bawah ek... :P

**********************************************************************

bermula 16 oktober 2011, life aku da bertukar sepenuhnya...
sbbnye.. pd tarikh 2 la aku start dilantik sbg Staff nurse U29. kerjaya yg aku dpt stlh 3 taun belajar.. :)
life sbg SN ni sgt mencabar... xsama mcm ms stdy dlu...
dlu time study boleh la nak main2 kan... sbbnye kalau aku buat salah, tutor aku akan backup setiap kesalahan yg aku dah buat..
but now, sumenye bergantung pada diri aku sendiri...
kalau salah, sendiri tanggung la beb.!! hahahaha..
org tgk keje SN ni mudah je kan??
bg aku, keje ni lagi susah dari keje sbg seorang cikgu, peguam, jurutera atau pape je..
sbbnye, keje aku ni adalah melibatkan manusia n nyawa manusia 2 sendiri...
mmg sumenye qada' dan qadar allah..
tp, aku adalah perantara antara allah dgn pesakit 2 sendiri samada ada peluang untuk sembuh dari penyakit dia ataupun x....
cabaran ms aku kerja ni sgt banyak..
walaupun aku ditempatkn di wad oftamologi ataupun wad mata, bg org lain nampak mudah kn.
sbb wad 2 xbuzy sgt.. ada time buzy, ada time x...
tp, bila time buzy 2, sgt2 teruk keje aku ni..
sampai xsempat nak duduk pon kadang2 2...
fuhhhh..!!! penat sehhh... huhu..
tapi aku xkesah, sbb aku suka ngn apa yang aku buat...
mengeluh sebab penat 2 biasa la kan.. semua orang pon sama cm aku jgk. sape yang xmengeluh 2 mmg nampok nagt la nipunye.!! hak3..
kadang 2 aku kesian kat pesakit yang dtg untuk dptkan rawatan, time 2 keadaan mata dia dlm keadaan yang sgt teruk.. mcm2 ubat yang dia kena guna.. sampaikan pesakit 2 xboleh nak tidur sbb kena titik ubat mata setiap 10 minit sekali setiap masa. aku kesian sgt kat pesakit yang mcm ni...
yela kn, org lain boleh rest, boleh tidur, dia plak xboleh tidur... sbb nk kena titik ubat..
tp kn, bila rawatan yang diberikan 2 berkesan n nampak perubahan pada penyakit mata dia 2, aku sgt hepy..
sbb, allah masih bg kesempatan pd pesakit 2 untuk melihat semula walaupun xsama mcm sblm dia sakit...
sekurang2 nya, aku berjaya dalam memberi perawatan pada pesakit 2...
aku ni cuma perantara je.. yg selebihnya 2 adalah daripada allah sendiri...
alhamdulillah... aku bersyukur dgn setiap pekerjaan yang aku lakukan.... :)
walaupun kadang 2 aku frust n sakit hati ngn perangai senior2 yang xsemenggah 2, tp aku sabar...
tetap sabar n terus bersabar... sbbnye, niat aku cuma 1.. untuk bantu pesakit aku untuk sembuh...
biarlah apa orang nak kata, yang penting niat aku betul.. ikhlas dlm beri perawatan pada pesakit aku...
aku selalu ingat apa yang abah n ummi aku pesan...
"dalam melakukan pekerjaan, kita kena ikhlas.. n ada niat yang betul jgn semata-mata untuk harapkan pujian orang. jangan endah apa yang orang nak kata. yang penting allah tau apa niat kita n apa yang ada dlam hati kita. itu adalah antara kita dengan allah..."
aku berpegang teguh dengan apa yang abah aku ckp ni...
kadang 2 biasa la sbb penat kerja kn, jd tension jgk..
tp, aku cepat2 ingatkan hati aku supaya betulkan niat aku untuk keje..
then, aku akan hepy bila sampai kt tempat keje... :)
2 la hikmahnya bila kita ikhlas dgn apa yang kita buat...
allah akan buka jalan untuk setiap hambanya....
aku ni bkn la baik, tp sekurang2 nya aku nak berubah menjadi yang lebih baik...
kita akan semakin tua hari demi hari..
entah bila akan mati kita pun xtau...
so, kena la berubah daripada sekarang...
huhuhuhuhu... ala2 ustazah plak aku arini kn.!!
adessss.... musti penig korunk baca entry aku kali ni kan. hahahhahahaha..
saborrr jelaa yekk..!! :P
pape pon..aku hepy dengan life aku sekarang... :)
remember... "life as a nurses is not easy like what others said... trust in ur heart, u will get what u give..." ^_^



p/s: sape saket mata mehh jumpe aku.!! hehehe... :P
~LIKE JIKA SUKE!! TENX YUP!!:)~

5 comments:

  1. kerja ni mencabar bg saya yg xboleh tgk darah. hehe. apa2 pon tahniah dah kerja skrg :)

    ReplyDelete
  2. heheheh..tenx aisha..:)
    mg sgt m'cabar.. but, i love to be a nurse...^^

    ReplyDelete
  3. wah....linda..dah jd SN erkk skrg...tahniah... Hosp mne??

    ReplyDelete
  4. Sya pun nak jadi nurse jugak -.-
    Tahniah ye kak ~ ^^

    ReplyDelete
  5. sis eila: org keje kt husm, kelantan la. nt saket mai sni ek. hehhehe
    gucciey: meh2.. jd nurses mcm akak... :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak anda di sini..:)